fredag 11 december 2015

Hinder på vägen

Det har blivit förseningar med lokalen så det blir inget öppnande före jul.

Nu siktar vi på 2016.

Ting från förr och nu, Stockholm skall bli en mysig butik där alla känner sig välkomna. Vintage kläder är ofta i små storlekar men jag lägger ner lite extra kosing för att köpa in lite större storlekar i den mån som jag hittar, vill inte ha en butik med endast small.

Vi vill lyfta fram mångfalden i den kvinnliga kroppen så därför skall vi försöka ha något för alla.

Vi säger inte gärna tjock, stor, smal etc. Utan vi säger slank, liten i formen, rund figur, lite mera kärlek etc.
När jag letade lokal så var det också viktigt att den var handikappanpassad på så sätt att du som är rullstolsburen skall kunna ta dig in så alla dessa lokaler med 3-4 stentrappor upp eller ner i entrén var något som jag räknade bort som val.

Individer som är rullstolsburna skall också få leva ut sitt vintage, retro och secondhand behov. ;)

Planen är att det skall vara inbjudande, mysigt (inte kläder från golv till tak) välkommet, smakfullt inrett och självklart en del snack från min sida om hållbarhetkvalité och giftfritt.
När vi har kommit igång och kört ett tag så är tanken att bjuda in till seminarium, för att informera kunder som är intresserade av att lära sig mer om dom många gifter som finns i dagens textilindustri...håll utkik efter det när vi slagit upp portarna och blivit varma i kläderna.



Välkomna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar